torsdag 10 april 2014

Två sockor samtidigt

Jag heter Camilla, bor i Täby och vill anta sockutmaningen. Min utmaning till mig själv blir att sticka två sockor samtidigt. Det har jag aldrig tidigare gjort. Först ut blir ett par uppifrån och ner, sedan ett par nerifrån och upp, vilket jag inte ens gjort en i taget tidigare! Dessa båda till mig själv. Därefter är det Lillsonens tur att få ett par och jag ska hinna få till ett par till min mamma också. Hon blir snart med höns och jag har beskrivning på ett par så underbara hönsstrumpor. Utmaningen i det ligger i att följa ett mönster, vilket jag inte är bra på... Mitt första par får bli i ett karamelligt fabel som jag hade låg hemma. Stickorna är i grövsta laget, men jag har inga tunnare rundstickor så jag testar. Freestyling än så länge ;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar