onsdag 9 april 2014

En stor spark där bak??

Det är i alla fall precis vad jag behöver för att komma igång med lite nya sockor till mig själv. Jag har hur mycket sockgarn som helst och egentligen är det helt obegripligt eftersom jag sällan stickar med tunnare stickor än 4. Men hur kan man inte älska ett nystan opal eller fem eller... jaha så nu sitter jag här :)
Min utmaning blir att använda garn jag har, helst det tunnare då jag inte har några sådana sockor alls. Det ska bli minst tre par sockor varav ett par i spets/strukturmönster, ett par flerfärgsstickade och ett par "vanliga".
Igår kväll påbörjades par nr 1. Mönstret heter Orange Lace och hittas på ravelry, mina blir dock inte orangea utan jeansblå i ett opalgarn. Dessa stickas från tån och upp, det har jag bara gjort nån gång tidigare så det känns lite kul.
Jag då? Lagom ung/gammal Åkersbergabo som stickar så ofta det går. Mina stickträffar/syjuntor är heliga! :P

1 kommentar:

  1. Välkommen till bloggen, det sk abli kul att se vad du hittar på.

    SvaraRadera