söndag 6 april 2014

Sockstart!


Hej alla

Jag började sticka sockor för ett antal år sedan för att jag älskar att ha dem på mig. Första paret var ett par tjocka, sedan dess blir det mest tunt garn och stickor 2 1/2. Först mest åt mig, sedan mest åt andra. Nu börjar mina sockor också slitas ut så denna utmaning kom lägligt!

Sockorna på bilden påbörjade jag för ett par dagar sedan och ska bli MINA!
Tänker mig att sticka 4 par till mig själv innan 1/9.
Garn behöver jag inte köpa - har både nytt garn och en massa rester i mina samlingar. 

De på bilden stickas i Fabel Print, mönstret är detta

I vanliga fall bloggar jag här. Syr mycket, men senaste tiden har stickorna känts mest bekväma.
De flesta strumpor har jag stickat på Strumpstickor, men de senaste paren har jag stickat på rundsticka, sk magic loop.

Ser fram emot fina sockor till hösten. Det blir både enfärgat och självrandande och förhoppningsvis också ett par mönsterstickade med två garner.

Hälsar SvartaMalins



1 kommentar:

  1. Vad kul att du vill vara med, det ska bli spännande att se vad det blir för strumpor!

    SvaraRadera