måndag 7 april 2014

Hej
Lena heter jag kommer från Östersund. Denna KAL är kanon. Älskar sockar, använder
dom jämt året runt. På vintern ute såklart, inne alltid istället för tofflor. Reser jag bort
så har jag alltid sockar med mig året runt. Även när jag åker till solen, superskönt efter
dusch på kalla kakelgolv som det  ofta är utomlands. Har alltid en sockstickning på G
den kan man alltid ta med sig. Är också perfekt bilstickning vid långa sträckor.
Stickade sockar när jag åkte Taxi i Jordanien förra sommaren. Var ganska långt
till en del utflyktsmål (16 mil och 30 mil). Taxikillen tyckte det var helt underbart.

Eftersom jag ofta ger bort de sockar jag stickar så är detta två utmaningar i sig.
Dels att jag ska behålla sockar till mig själv och även gå utanför min säkerhetszon.
I mitt huvud "VÅGA". Så gärna tips på lite olika mönster. Planen är 6-8 par
med hälften under fliken "våga".

Gillar tunna sockar max stickstorlek 2.5 och såklart ullgarn helt ok med superwash.
Mitt lager av strumpgarn är inte litet och behöver krympas.

2 kommentarer:

  1. Glömde säga att jag finns på Instagram under "Leneklint"

    SvaraRadera
  2. Välkommen hit till bloggen! Du kommer garanterat få massa tips på roliga sockmönster under resans gång!

    SvaraRadera