söndag 6 april 2014

Hej!
Här kommer ytterligare en sockstickare. Kristina heter jag och stickar i Umeå. Jag har en son som precis har fyllt 2 år och ytterligare en som kommer inom ett par månader. Mitt mål är inte att lyckas producera massor av sockar men jag har ett par tunna flerfärgade sockgarner som har legat i ett par år som skulle behöva bli till sockar och dessutom fick jag boken Toe-up 2-at-a-time socks i julklapp. Jag skulle vilja prova åtminstone ett mönster ur boken och ett par i avbruten mosstickning. Stackars mig, jag blir nog tvungen att beställa en tillräckligt lång rundsticka och kanske nåt enfärgat garn så att det inte blir allt för mycket mönster på sockarna ;-)

Vi får se om jag lyckas få ihop det med en liten nyföding här hemma!

1 kommentar:

  1. Låter jättespännande, lovar att jag ska vara med och peppa dig! /Erika

    SvaraRadera