lördag 12 april 2014

Sticktid

Idag har jag lyckats skapa lite sticktid. Jag har jobbat på bra med andra måsten och kommer nu att få sätta mig i soffan en stund. Jag kommer nog att sticka vidare på en filt till en bebis som snart ska komma. Så någon sockstickning blir det inte idag. Jag anser ändå att jag i och med detta tar mig framåt i min utmaning vars första punkt var just att få sticktid.
Jag har dessutom tänkt ut vad jag ska sticka av mitt Sokkusu-garn. Det kommer att bli ett par Mince Pie Mayhem. Jag hoppas och tror att jag kan bli nöjd med mönstervalet. Det är inte något av dem som Cookie A och Alice Yu tipsat om till mig. Jag är lite känslig mot för mycket mönster till garn som inte är enfärgat. Så blir det tid över ska jag kanske sticka dessa två mönster också, i annat garn:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar