fredag 11 april 2014

ett varv i taget

Jag har många stickningar på gång samtidigt just nu, och att jag mitt i det skulle ha tid och inspiration för en sockstickning... är ju en skrattretande tanke! Men kolla! Det går framåt! Några varv på strumpan per kväll blir det allt!

Jag älskar garnet och jag älskar vännen Jon som gjort mönstret, men jag är inte helt säker på att jag älskar mönstret? Det är lite knasigt. Fyra bilddiagram som alternerar runt foten och problemet är att de olika diagrammen byter dominerande färg. Det känns som om min flerfärgsstickning blir lite ojämnare än vad den borde på grund av det. Kanske för att jag försöker kompensera? Nåja, helheten kommer att se helt okej ut och jag tänker inte ge upp om den här strumpan. Så det så!

1 kommentar:

  1. Jag tycker att mönstret framträder bra på bilderna iaf, Det här kommer att bli toppen!

    SvaraRadera