söndag 13 april 2014

Jag har kommit till hälen på första Skew'n nu. Det är rolig stickning och jag förstår nu hur mönstret är uppbyggt. Tyvärr är jag en person som i det längsta undviker provlappar och sockan verkar bli i det största laget. Nåväl, då får det vara så och bli en present, jag får väl sticka ett par till mig själv också. Annars är passformen väldigt bra, det känns som en socka som sitter bra på foten, i rätt storlek då..

Drops delight-garnet jag har funkar dessutom över förväntan, det är lite luddigare än vad jag hade önskat, men färgmässigt funkar det faktiskt väldigt bra, och jag får lite galax-känsla av färgen och modellen tillsammans.




3 kommentarer:

  1. Å det blir jättefint, måste också sticka ett par Skew.

    SvaraRadera
  2. Det ser jättefint ut! Jag sickar också på Skew :)
    Jag använder Miniraggi och stickor 2,25 och de sitter rätt bra på min fot som är c:a 9tum i omkrets. Jag brukar sticka sockar med 60-64 maskor till mig själv.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Jag använder stickor 2.25, men tänker att 2 kanske vore bättre. Får prova mig fram, att köra med några maskor mindre kanske också vore bra. Men ja, visst är de snygga!

    SvaraRadera