söndag 13 april 2014

Fem arbetsdagars tågstickning senare...

Förra söndagen la jag upp till min första socka i sockutmaningen, och efter fem arbetsdagars tågstickande (endast på hemvägen, eftersom jag i regel sover på bortresan på morgonen) har jag kommit till hällappen...



Jag stickar avbruten mosstickning över 60 m av restgarner från lagret. Det helgula är ett handfärgat sockgarn från Sannsticks, och det brun-gul-vit-melerade är Opalgarn i färgställningen "Humla" (som kommer från en av regnskogskollektionerna som fanns för några år sedan).







Jag älskar strukturen! Det kommer att bli fler sockor i avbruten mosstickning, var så säker. Halvvägs igenom första sockan i första paret har jag redan börjat planera för nästa par. Jag tror att det får blir sockorna Conwy av Nancy Bush bok Knitting on the Road. Jag gillar verkligen Bush's mönster, de har ofta intressanta och vackra detaljer och är alltid välskrivna. Om ni inte har hennes böcker, rekommenderar jag dem verkligen till er!

3 kommentarer:

  1. Å det blir verkligen jättefint! Kan bara hålla med dig om Nancy Bush, jag tycker så mycket om hennes böcker.

    SvaraRadera