söndag 13 april 2014

Hej alla sockstickerskor! Det här är så kul! Jag har sagt det på Instagram (trixiemaker) och jag måste få säga det igen: Tack för sockutmaningen! Jag heter Stephanie, bor i Stockholm och stickar så mycket jag bara hinner. På bilden ovan ser ni sockorna jag började på när jag sabbat mitt första par (maskade av så hårt att de inte gick att ta på sig). Jag hade bråttom till ett stickcafé, spring ut och köpte nytt garn. Ett underbart garn, men kanske inte ett sockgarn. Sockan är supermysig och gosig, men kommer säkerligen att tappa formen. Mönstret är en blandning av flera olika mönster. Magic cast-on. Toe-up. Slätstickning. Fleegle's heel. Har inte bestämt mig för hur långt skaftet ska bli, men kanske att jag stickar upp nystanet. /Stephanie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar