onsdag 16 april 2014

Här är en till som vill vara med och sticka strumpor!

Vad roligt att jag fick vara med i denna utmaning! Emelie heter jag, 28-årig tvåbarnsmamma som älskar garn och pyssel. Har tidigare mest virkat, men på senare tid glidit över alltmer till stickningen. Mest har jag stickat mössor och vantar, och nyligen har jag fastnat för stickade koftor. Strumpor är helt nytt för mig, det har jag aldrig provat på.  Jag bloggar också litegrann, "Citron och Vanilj" heter min blogg. 

Min utmaning ligger i att överhuvudtaget lära mig sticka strumpor. Jag vill lära mig att sticka med "magic loop", och målet är att sticka två par strumpor, allt därutöver är en bonus.

Idag fick jag dessutom "fin-post", regnbågsgarn från Tant Kofta, så nu är jag redo att sätta igång! Ser fram emot att följa alla er andra!



Ha en fin dag!

Emelie

2 kommentarer:

  1. Med gladgarn kommer du helt säkert lära dig att sticka sockor. Tant Kofta har de allra finaste sockgarnerna i härliga färger.

    SvaraRadera
  2. Du kommer att lära dig sticka sockor utan problem tror jag! Härliga färger och fint garn.

    SvaraRadera