lördag 19 april 2014

Ett steg i min utveckling

Nu har även jag egna hemskickade sockar! Kors i taket!
Efter att ha färgat åtskilliga kilon med sockgarn har jag nu kommit till skott och stickat mig ett par sockor. Mönstret är "Påskrissockar" utan fjädrar, mönstret finns på min blogg Här om du vill sticka ett par själv. På bilden ser du hur jag löst en del av problemet med istickshäl, att sockan blir för snäv över vristen. Jag har gjort en liten ökning före lösa tråden och sen minskat igen då jag stickat i den.
Med hej fr. Tant Kofta

3 kommentarer:

  1. Jag ska verkligen testa istickshälar igen och pröva om de passar mina höga vrister bättre med ökningen. Jag behöver alltid sticka sockor med hällapp eller tomathäl annars för att de ska räcka till.

    SvaraRadera
  2. Jättefina färger, Lotta! Jag ska prova ökningarna på min mans sockar som sitter på stickorna nu. Jag har så mycket sockinspiration nu, av den här utmaningen!

    SvaraRadera
  3. Fina sockar i väl avvägda färger. Väldigt dekorativt med lika tår och hälar.

    SvaraRadera