söndag 13 april 2014

Ännu en ny medlem.

Fröken Slöjd hoppar också på "strumpstickartåget", så fantastiskt många vi är som antagit utmaningen. Har ju äntligen kommit igång och börjat använda stickade strumpor, har gnälliga fötter men nu har jag överlistat dem.

Mina mål/utmaningar är följande:

- Endast använda garn från mitt lager av strumpgarner, där finns en del se inventering i februari.
- All strumpor ska stickas från tårna och upp, har stickat massor av sockar/strumpor från andra hållet genom åren men inte så många nerifrån och upp.
 
- Jag ska sticka klart ett par pågående strumpor i min favoritmodell (resårstickade på ovansidan av foten, min vanliga häl och resårstickat skaft) och skriva rent mönstret.
- Jag ska prova att sticka ett par strumpor med Sweet Tomato Heel blev uppmärksammad på den hos Viffla.
- Jag ska sticka ett par strumpor med någon form av strukturmönter, spetsmönster eller tvåfärgsmönster- kanske efter ett färdigt mönster tex Reasons to be CheerfulMurgrönaHeart Socks eller Biscottés Sheeps.
- Jag ska sticka ett par restgarnsstrumpor inspirerade av tex  Queensmudds restgarnssockor ex  Blender Socks,  Dödergöks smalrandiga,  Broken Seed Stitch Socks (avbruten mosstickning),  A Farwell to YarnsUgly Duckling Socks eller några andra restgarns (=stashbuster?) strumpor från Ravelry.
Summa: Fyra par tunna strumpor till första september så jag har lite att välja på i strumplådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar