fredag 16 maj 2014

Tredje paret klara!


Nu är Majsockor med jaquardskaft klara.
Dessa sockor är stickade på stickor 3,
dom är inte så fasta som mina strumpor brukar vara.
Lite lösare passform. 


Igår var jag på ett litet " symöte" undra varför man kallar det så när ingen syr!
Alla stickar och virkar.
Då starta jag upp mitt femte par, ville ha något som bara stickas utan att behöva
kolla på ett mönster, så det fick bli Dödergöks avbruten mosstickning.
Utmaningen nu är att sticka dom med Magic loop. Fungerar helt okej får se hur det blir vid hälen.
Har inte bestämt vilken häl jag vill ha än så länge.


Är lite tveksam till mitt färgval det såg bättre ut när nystanen bara låg bredvid varandra än hur det blev.
Vi får se!

Ser lite bättre ut i solljus iallafall.
Garnet är Austermann Step med aloe vera och jojoba olja.
Hade inte så många färger av det garnet att välja på och ville att det skulle vara samma.
Hoppas det ska var bra för mina fötter. 

Så här går det med fjärde paret, Fascine Braid Socks.


Nu får man kanske börja klura på vilket mönster man vill ha till nästa par.

Ha det bra i vårsolen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar