tisdag 13 maj 2014

Restgarnsprojekt




Ytterligare en anledning förutom att det är kul att sticka strumpor och att jag vill ha fler stickade strumpor för mig att gå med i den här utmaningen var även att den kommer generera mer restgarner till min krokade filt jag håller på med. I denna filt krokar jag in restgarner av tunna strumpgarner såsom Opal, Fabel och Regia etc, som jag eller andra fått över och som är så små att man inte direkt kan göra något annat av. Jag har sparat på mig från egna strumpor samt att jag fått en del garn av vänner eller för mig främmande vänner från exempelvis Online Stickcafé vilket jag ju så klart är jätteglad för. Helst använder jag flerfärgade strumpgarner men en och annan enfärgad snutt har också fått följa med. Enligt beräkningar ska det ta mig ett år och fyra månader att kroka klart denna filt om jag krokar minst en timme per dag. Jag har inte krokat på ett tag nu tyvärr, men den här utmaningen får mig verkligen sugen igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar