måndag 12 maj 2014

Började på ny stickning i gårkväll

skulle jobba natten i går så när jag satt på bussen till stan så tog jag fram garnet och stickorna för att lägga upp till nya halvvantar tänkte jag.
Tog ena garnet och skulle börja lägga upp maskor.. tar garnet dubbelt, lägger upp 3 maskor...  tittar och funderara om jag ska ändra till dubbelt garn men 2 olika garner... ändrar mig och tar dubbelt av enfärgat.. ändrar mig igen o lägger upp för 4 ggr men på enkelt garn.. nä tar upp och utan att tänka på vad jag gör så vänder jag på min sticka.. ( rundsticka... )  när jag äntligen kommer på VAD jag håller på med så ökar jag redan från uppläggningen.. och ser att jag börjat på tå upp sockar..
berättade detta på jobbet och de bara skrattade åt mig..
Så kom vi fram till att det behövs strumpor till våra patienter.. så av mina småstumpar kommer jag göra sockar... satt i natt o mätte en fot och tå häl på 8 cm så går det ju snabbt o sticka...
 Nu ska jag laga middag till mig o mina töser innan det blir natt nr 2 på BB. och nån liten stickning med i väskan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar