onsdag 14 maj 2014

Magic loop

Mina första par sockor är snart klara och jag planerar för nya par. Tanken är att jag skall försöka mig på att sticka båda sockorna samtidigt med Magic loop, har dock aldrig gjort detta förut så det är en stor utmaning. Jag har letat efter bra beskrivning på hur jag skall göra men är fortfarande väldigt osäker på detta.
Så jag tar tacksamt emot råd på var jag kan hitta bra beskrivning på hur jag gör? Vilken längd jag behöver på stickor? Samt en beskrivning på sockor som fungerar i detta sammanhang eller kan jag sticka vilka sockor som helst?

1 kommentar:

  1. Hej. Du bör ha en sticka som är minst 80 cm lång för att 'få plats' 100 cm är också bra. Du kan egentligen använda vilket sockmönster som helst, bara det inte är maskor som 'vandrar' så att du behöver flytta om maskorna på stickorna, jag skulle rekommendera att du började med ett ganska enkelt mönster, antingen ren slätstickning eller med en liten fläta eller spets. Dödergöks mitred socks är tex en mönster som passar bra som nybörjar mönster. Lycka till

    SvaraRadera