torsdag 8 maj 2014

Hej det här är jag!

Jag gick med rätt fort när jag såg denna utmaningen för jag behöver verkligen sockor, flera av de jag har har slitits ut. Sen tänkte jag hela April att jag skulle presentera mig men tiden rusade bara iväg!

Iallafall: Jag heter Anna, bloggar på Annashantverk Mitt mål är att sticka från lagret garner jag har här hemma och ett par/månad. Vilket ger mig 5 härliga sockor. De första sitter redan på fötterna!
De är stickade från tån och upp, använder Judys Magic cast on, sen stickar jag efter eget huvud och ökar några gånger på undersidan av foten, sätter i en tråd och fortsätter med skaftet. Denna gången blev det en bit resår på baksidan, de maskor jag ökade innan minskar jag nu. Jag stickade en picotkant, slätstickning en bit till för att sedan maska av genom att sy ner kanten. 
Sen plockar jag upp maskorna från tråden och stickar en istickad häl!

1 kommentar: