söndag 20 april 2014

Fish Lips Kiss Heel

Följer med stor förtjusning alla strumpstickare med dito projekt. Väldigt roligt att få se och få vara med på det här. Vi skulle komma med lite tips och länkar och idag kom jag att tänka på Sox Therapist fantastiska mönster/mall, Fish Lips Kiss Heel,  som visar hur man undgår hål när man gör häl. Det är dessutom ett helt kompendie med på hur du gör mallar på vänner och familjens fötter så att du alltid, oavsett om du stickar uppifrån eller nerifrån, får perfekt strumpa till den som den är avsedd för även om personen inte finns i närheten. Toppen! Allt detta, 16 sidor, kostar 6kr på Ravelry. Sällan köpt något så prisvärt.

Själv har jag kommit så här långt på mina Muhu. Flugorna är snart klara och något litet mönster mer sedan är det dags för hälen - jippie! Hemsk bild men det är vad man får om natten med en Iphone. Bättre bilder kommer så småningom när sockan är klar.


6 kommentarer:

  1. Fantastiskt fina! Tack för tipset, jag ska genast köpa häftet, det låter toppen.

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt mönster du gör ser fram emot att få se dem färdiga. Häftet låter som en väldigt bra grej.

    SvaraRadera
  3. Oj,så vackra! Jag har också den boken och är väldigt sugen på att sticka ett par.

    SvaraRadera
  4. Så fina sockorna blir.
    Så lärorikt du skriver på din hemsida http://bjermo.se/ om hur .
    man ska - kan hålla trådarna i tvåfärgsstickning för att få önskat resultat

    SvaraRadera
  5. Vackra sockar. Tack för tips om häftet. Har köpt det. Verkar mycket användbart.

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset av mönstret. Nu har även jag köpt ett. Hälen är ett svårt moment för mig som är en ovan sockstickare.

    SvaraRadera