måndag 21 april 2014

En bit på väg till målet

Jag presenterar mina mål igen och redovisar hur långt jag kommit:
1. Jag skaffar mig sticktid. Det har jag gjort... Det kan vara så att jag förtog mig lite i början av mitt påsklov, skulle försöka hinna ikapp med massor. Sedan orkade jag inte något... annat än att sticka. Jag tror (och hoppas) att det nu gett mig ny energi.
2. Jag stickar klart de två par sockor som jag ska ge bort och som redan finns på stickor. Båda sockorna i båda paren är redan igång. Jag har stickat klart sockpar nummer ett. Ett par vardagssockar till min bror. 

Sedan har jag bytt ut rundstickan i mitt septemberprojekt i Kamillas utmaning förra året. Jag trivs inte alls med rundsticka och magic loop och absolut inte med båda sockorna på samma gång!


3. Jag stickar ett par sockor i mitt finaste sockgarn, Sokkusu, en fin present med fina utvalda mönsterförslag på banderollen.

1 kommentar:

  1. Heja! Det är så roligt att läsa om dina mål och att du faktiskt hittat sticktid!

    SvaraRadera