fredag 15 augusti 2014

Utmaningen!

Min utmaning, att sticka sockor ur boken Knitted socka East and West av Judy Sumner, höll nästan. 3 par ur boken hann det bli och dessutom smet jag emellan med några restgarnssockor. Jag är fortfarande lika förtjust i bokens mönster och kommer att sticka fler! Mitt garnförråd har minskat - eller nästan ... Det gick ju inte att stå emot att köpa lite lyxgarn under sommarens fantastiska semesterresa. Vi besökte USA (bilade i Tennessee och Kentucky) och besökte dessutom fantastiska Vancouver i Kanada.
Utmaningen har givit mej många idéer om nya sockstickningar och en massa inspiration, tack till Dödergök för fint initiativ!!
Här kommer bilder på sista paret ut, för min del, i utmaningen. Fuji - att användas vid pedikyren :-)

TACK till alla som delat med sej av sin stickning på bloggen!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar