torsdag 14 augusti 2014

Mera sockor

2 par sockor till är klara och min utmaning var att sticka upp 5 nystan och nu är 3 nystan helt slut!
DSC_0143[1]
Först har jag stickat ett par Monkey, ett enkelt och väldigt roligt mönster. Garnet är från Opal, samma garn som jag stickade mina solskenssockor i. Ett väldigt lättarbetat garn när det ska stickas mönster då det är lite strävare och inte glider av stickorna så lätt.
DSC_0144[1]
Om ni tittar på bilden så ser ni att det är ett litet hål vid hälskarven, eller vad man ska säga, det beror på att jag testade en ny häl. Istället för att sticka en hällapp och plocka upp maskor (jag gillar inte att plocka upp maskor) så valde jag att fr första gången sticka en häl med förkortade varv. I detta mönster finns en väldigt bra förklaring, dessvärre så läste jag inte hela utan såg först efteråt att man skulle plocka upp en extra maska på ett ställe för att undvika hål....Så nu har jag ett par sockor med hål :-)

Ett par vanliga raggsockor har också blivit stickade och för att det skulle hända något så gjorde jag ett försökt till att sticka falska flätor på skaften. Falska flätor blev det inte, men något blev det. Även dessa har hälar med förkortade varv.  Garnet är Raggi från Järbo.
 
DSC_0142[1]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar