tisdag 5 augusti 2014

Jag klarade det!

Magic loop. För första gången i mitt liv. Jag säger bara det. Varför har jag inte provat det innan. Nu är jag helt fast i denna fantastiska metod.


Stickade ett par sockar med stickor nr 2,5. Utgick från mönstret Flambeau. La upp med Judy's magic cast on. För första gången i mitt liv. Men stickade tån och hälen i slätstickning.


När det var dags för häl stickade jag tomato heel. För första gången i mitt liv.



Fortsatte med Flambeaumönstret. Fast bara på framsidan. Baksidan förblev slätstickad.


Garnet då. Undrar du. Jaaa... Köpt på Kupan ifjol för 20 riksdaler. 100 gr ullblandning i en härva.



Googlade på etiketten... Ja, jag köpte 100 gr stoppgarn. Ja. Jag har stickat ett par sockar med det. Får se hur det blir att använda dem... Elit är förresten föregångaren till Svarta Fårets garn, kunde jag läsa mig till.

Jag är nu helt såld på magic loop. Tunikan Leksak Ladys ärmar stickade jag med magic loop. Gick galant! När jag stickade dessa sockar provade jag tre olika metoder som var nya för mig. De lär jag använda på fler sockstickningar. Vill jag lova.

Önskar dig en härlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar