måndag 4 augusti 2014

Flerfärgstickningens första försök


Jag får ändå säga att det är första försöker till flerfärgsstickning för det är nog det enda som gills. Har stickat busenkla bäbisstrumpor innan och påbörjat ett par Butterflies are free som jag repade upp. Men dessa heter Gander och den första blev under Fattigskogens stickläger i helgen. Jag följer inte mönstret till punkt och pricka den här gången heller för jag gör vriden resår, en annan minskning efter hälen och en annan tå. Men det blir inte så dumt faktiskt!


Jag gör dem olika eftersom det blir roligare så. Jag är väldigt ovan vid flerfärgsstickning, det märks, så den första blev mer ojämn än den andra. Förhoppningsvis blir de helt ok på. Jag tänker att det är bara att köra på för jag måste ju börja nånstans om jag någonsin ska bli nåt bra på flerfärgsstickning. Garnet är Drops Fabel och Tant Koftas handfärgade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar