onsdag 30 juli 2014

En månad kvar, en liten sammanfattning.

Då är det bara en månad kvar på denna utmaning. Lite smått och gott har jag åstadkommit under tiden.
Min utmaning var

·                     Skapa ett okänt antal restgarnssockor. -Jag har stickat 11 par som är färdiga för användning. 11 par som väntar tålmodigt på att få alla trådar fästade. 5 par tovade tofflor. Lite mindre restgarner har det blivit och några mindre nystan i skåpen. 

·                     Sticka två sockor samtidigt.- Jag har testat detta och är inte så himla förtjust i det. Men, men fler ska det bli.(kanske kan jag bli omvänd) Har både kört tå-upp och på gammalt hederligt vis. 

·                     Sticka ett par mönsterstickade sockor efter mönster, utan att göra om det. - Har ännu inte lyckats med denna utmaning. Det är ju en månad kvar, så kanske...


·                     Min största utmaning är att försöka minska mitt garnförråd som håller på att ta över varje ledig vrå i huset. - Det är fortfarande garn i varje ledig vrå. Trots mina försök. Är riktigt stolt över mig själv att jag inte har handlat hem så många nya garner under april-juli.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar