tisdag 3 juni 2014

sega tvåor

Nu har jag hållit på med sockpar nummer två lääääänge. Jag stickade fel och fick repa upp halva foten och de känns helt enkelt inte lika roliga just nu. Jag älskar garnet (RÖTT Colinette Jitterbug) och mönstret är roligt (Twisted Drops), men det var det där med att göra om de där nesliga varven som blev fel...

Men så sitter jag där och surfar SOCKGARNER för att eventuellt göra ett par Stitch Surfer till. Ja, man vet aldrig. Egentligen kom tanken för att Jon på Easyknits skvallrade om att han just färgat varierat Deeply Wicked igen och nu är jag kär i fyra olika färgställningar... som det brukar bli.

Så, den här utmaningen har gjort mig tokigare, men mitt sätt att bli kär i garner och idéer förblir detsamma; Maniskt, passionerat och ohämmat.
Nu ska jag försöka sticka enfärgat rött och inte drömma om Berriness föööör mycket.
Puss på er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar