tisdag 24 juni 2014

Bruten mossa i Grekland

Min utmaning är kanske inte så utmanande. Målet är att jag ska ha fyra par strumpor till mig själv klara i september. Det blir mest stickat till andra annars. 
Passar på att testa den brutna mossan jag sneglat på i flera år hos Dödergök. 
Och visst blir det läckert mönster när man håller tungan rätt i munnen och de aviga och räta kommer både på rätt varv och plats!

Men jag gillar nog ändå mest de smala ränderna som blir under foten!

Jag njuter av stickningen och vågornas brus, svag jazzinspirerad musik från baren intill här på altanen ända till musiken slutar. 


Inte dumt alls, försöker att komma ihåg att njuta av varje stund!
Speciellt när jag hör hur vädret är hemma.

Kramar från den Grekiska övärlden.

Malin


2 kommentarer:

  1. Att sticka till sig själv kan vara en utmaning nog det var ju därför som jag drog igång det här för jag ger alltid bort alla strumpor jag stickar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nog är det så!
      Tack för att du startade detta - jag är i stort behov av nya egna sockor!

      Radera