onsdag 25 juni 2014

Äntligen !!

är mina Gotico socks klara. Stickade i mjuka Malabrigo Socks i färgen Velvet Grape, som jag hade gillat bättre om den inte hade den ljuslila nyansen i sig utan mer hade hållt sig i depraverat vinrött från svart till blodrött

Utmaningen här var att sticka ett par sockor med formning av hålfot och med ett spetsmönster. Skulle inte ha sticka dessa på magic loop samtidigt dock, eftersom mönstret med formning av hålfot innebär att man måste flytta maskor mellan stickorna. Inte så lätt när man har 2 sockor på en sticka.....
Och i rena farten blev också ett par Bloody Socks klara, denna ggr i svart Regia silk, och jag stickade dem på 2.25 isf 2.50 eftersom jag tyckte att förra paret satt lite löst på foten

Dom är jag väldigt nöjd med.
Och så har jag börjat en gång till på Grün ist der hoffnung och den här gången går det mycket bättre! Jag skall försöka komma ihåg att ta kort under processen och lägga upp här senare


2 kommentarer: