fredag 20 juni 2014

2 par sockor

Nu är två par sockor klara. Ett par vardera till barnen. Jag har gjort mitt bästa vid fotograferingen men att få dem att samarbeta med både mej och varandra när den där fnissiga tröttheten slår till är inte det lättaste…

DSC_0040[1]
Varsitt för stort par har de fått, tur att fötterna växer :-) Elisias är närmast i bild och hennes var först ut att stickas och hon fick välja färger själv. De är stickade upp-i-från och ner med vanlig hällapp, men jag valda att rättsticka hällappen. Då min sockutmaning var att sticka upp 5 nystan med sockgarn så fortsatte jag med samma garner till Elmers, det var dock inte mycket kvar av det regnbågsfärgade och det rosa, så då fick det bli lite fler färger. Nu är allt regnbågsfärgat och allt blått slut :-)
Elmers sockor är stickade från tån och upp, hälen är gjord med förkortade varv i 3 tomatklyftor. Båda sockorna är stickade i Raggi från Järbo.
DSC_0041[1]
Här syns hälarna lite bättre. Elisias rätstickade och Elmers tomatklyftor, en klyfta i vardera färg.

Ha en trevlig midsommar!! Och jag håller inte alls med om att det alltid regnar på Midsommarafton, förra året hade vi jättefint väder och nu skiner solen, men det blåser tyvärr lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar