lördag 30 augusti 2014

Bokslut

Förra helgen stickade jag klart mitt sista par sockor i denna eminenta sockutmaning! Mitt mål var att sticka fem par sockor till mig själv, men det har blivit tre par. Jag är ändå inte missnöjd, för mina tre par är grymt snygga och har varit jätteroliga att sticka. Dessutom har jag stickat och spunnit en del annat parallellt med mina tre par, och det har också varit härliga projekt. Mina två tidigare redovisade projekt har varit Midsommarsockorna och Posthornssnäckesockorna (jag länkar till min egen blogg här, för jag insåg precis att jag inte har etiketterat mina inlägg på den här bloggen, och då är det lite svårt att hitta tillbaka). Mitt tredje projekt som nu är en vecka gamla är sockorna Conwy ur boken Knitting on the Road av Nancy Bush.





Conwysockorna är stickade i Schoppelwolles Admiral med stålstrumpstickor 2,25 mm. Den här typen av enkla, repetitiva mönster som ger en fin mönstereffekt är nog mina favoriter tror jag, det är liksom stickavslappning med en twist. Favoriter tror jag också att de här sockorna blir, för de sitter perfekt på mina fötter och garnet är riktigt trevligt att bära (det var nämligen mer än trevligt att sticka med!).

Hörrni, det har varit så kul att få sticka sockor tillsammans med er! Det har varit inspirerande att läsa era inlägg på här på bloggen, och jag har även upptäckt ett gäng med nya stickbloggar att läsa. Och sist men inte minst, ett stort tack till dig, Dödergök för att ha startat upp Sockutmaningen och spridit din stickglädje över landet! Stor kram till er alla! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar