söndag 8 juni 2014

Färdigstickat

 Idag fäste jag trådarna på två av mina senast stickade sockor till mig själv och jag upptäckte att jag nog inte visat några av de tre senast avmaskade. De översta är Vernus socks som jag teststickat åt Anna - Playsweetmusic. De har ett jättefint ytmönster som kanske kommer att använda mig av någon mer gång.
 De här sockorna är ett par restgarnssockor som jag tycker blev jättefina. De har tomathäl, som är en favorithäl.
De lila sockorna har ett ytmönster som jag inspirerats till från en bild jag såg någonstans. Och alla tre sockorna kommer att ligga till sig i socklådan till i höst när det blir svalt igen. Idag har vi 30° i skuggan så sockor är inget plagg som är prioriterat.

2 kommentarer:

  1. Så fina! Restgarns sockor är det ngt alldeles speciellt med :-) Hur funkar tomathäl? jag är en som envisas med att alltid sticka sockor traditionellt, dvs börjar med skaftet ;-)

    SvaraRadera
  2. Tomathäl kan du sticka från vilket håll som helst. Det är en kortvarvshäl som har mycket bättre passform än andra hälar som skapas med korta varv. Klart att du ska testa. Youtubeklippet visar väldigt tydligt hur man gör. Lycka till!

    SvaraRadera