måndag 1 september 2014

Tackar för mig!

Tänk att det finns så många olika sätt att sticka sockor på, Uppläggningar, tår, hälar...
Denna utmaning har verkligen utmanat mig. Jag har provat massor med nya saker. Magic loop, sticka 2 samtidigt, tomat häl, Fleege häl, flera olika kortvarvshälar. Har skapat flera egna mönster. Läst bloggar, sparat mönster. Oj så många mönster jag har samlat på mig. Jag kommer inte att sluta med sockstickningen på länge, länge. Men ska börja med lite olika vantar nu inför hösten och vintern. Mönsterstickade, tvåändstickade, tovade och krokade.

En vantutmaning vore kanske något?

Hur har utmaningen gott för mig?
Jag har stickat 24 par sockor, tror att det blev 7 par tovade tofflor, minskat på garnförrådet. Fast det syns inte. Har inte kunnat hålla mig från att köpa lite.

Har testat massor med nya saker

Börjat stickat sockor efter mönster, men gjort om dem till något annat. Så på den fronten har jag inte klarat en del i utmaningen som var att sticka ett par efter mönster.


Just nu har jag dessa på stickorna.
Ett härligt garn från Limmo-Design.
Färgen heter Eldfluga

Tack alla ni som har inspirerat mig och ett stort tack till Dödergök som drog igång detta.

En härlig höst önskar jag er alla.

/ Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar